Home  »  Nieuwe whitepaper over lesobservaties en leskwaliteit
Terug naar actueel

Nieuwe whitepaper over lesobservaties en leskwaliteit

Hoe kunnen lesobservaties bijdragen aan verbetering van de leskwaliteit? En welke ingrediënten bevat een goede les?

Leren verbeteren wordt vaak op scholen ingeschakeld om de kwaliteit van het onderwijs te helpen verbeteren, zodat het weer voldoet aan de minimale eisen die voor goed onderwijs gelden. Leskwaliteit is een belangrijk onderdeel van dat verbeterproces. Adviseurs van Leren verbeteren houden zich dan ook vaak met de kwaliteit van lessen bezig.

Voorbeelden

In deze nieuwe publicatie schetsen Bas Wever en Wim Bos, adviseurs van Leren verbeteren, hoe lesobservaties kunnen bijdragen aan verbetering van de leskwaliteit – en daarmee aan de kwaliteit van het onderwijs op een school. De publicatie is niet bedoeld om exact aan te geven wat een goede les is. Wel geven de auteurs tal van voorbeelden en ingrediënten die je in een goede les kunt waarnemen, waarmee je de kwaliteit van en de reflectie op lesobservaties kunt vergroten. De publicatie is verrijkt met drie interviews met schoolleiders.

Wellicht ook interessant

Whitepaper ‘Wat wil de leerling?’ over goed onderwijs en het leerlingperspectief

Handvatten voor bestuurlijke kwaliteitszorg

Reflectiesessies kwaliteitszorg in juni

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws over kwaliteit in het VO.

Abonneer

Agenda


We organiseren meerdere keren per jaar bijeenkomsten, zowel online als fysiek. Interesse? Bekijk het aanbod en meld je snel aan!

Bekijk agenda

Gesprekken over onderwijskwaliteit in het VO

In de podcasts van Leren verbeteren bespreken we elke aflevering een onderwerp op het gebied van onderwijskwaliteit in het VO. Van zwakke scholen tot inspectietoezicht en van didactisch handelen tot toetsing. Voor íedereen in het voortgezet onderwijs die mede verantwoordelijk is voor onderwijskwaliteit.

Beluister de podcasts