Ontmoet onze adviseurs

Door Claudia Smit

Leren verbeteren biedt al enige jaren succesvol ondersteuning aan scholen in het voortgezet onderwijs bij het verbeteren van onderwijskwaliteit. In die jaren is er heel veel kennis en ervaring opgebouwd. Kennis en ervaring die ook na de overgang van het projectmanagement van de VO-raad naar B&T heel waardevol is. De projectleiding doet er dan ook alles aan om die te behouden, te borgen én te vergroten.

De kracht van het project

“Het belangrijkste daarvoor was dat de adviseurs die zich voorheen inzetten voor Leren verbeteren, ook in deze nieuwe fase bij het project betrokken zouden blijven”, zegt projectleider Hans Sandtke. “Als we het hebben over kennis en ervaring, dan zit die natuurlijk in de eerste plaats bij hen. Zij zijn de kracht van het project.” “We zijn enorm blij dat alle adviseurs zich ook nu weer graag aan het project wilden verbinden”, vult projectleider Tijmen Bolk aan. “Door hun brede kennis en ervaring zijn zij het best in staat om de scholen en afdelingen die wij ondersteunen, een stap – of meerdere stappen – vooruit te helpen.”

Specialisme en stijl

Uiteraard heeft elke adviseur zijn eigen specialisme en stijl. “Daarom vinden we het belangrijk om per situatie te kijken welke adviseur de afdeling of school het beste kan ondersteunen”, vertelt Sandtke. “Daaraan besteden we denk ik wat meer aandacht dan voorheen gebeurde. Bij elke nieuwe aanvraag houdt een van de projectleiders een persoonlijke intake op locatie, zodat hij de adviseur kan kiezen die het best past bij de vraag, context en wensen van de school of afdeling.”

Ontmoeten

De projectleiding hecht ook veel belang aan de uitwisseling van kennis en ervaringen. Daarom ontmoeten de adviseurs elkaar regelmatig. Tijdens deze kennisbijeenkomsten bespreken ze actuele ontwikkelingen, verdiepen ze hun kennis en discussiëren ze over casussen uit de praktijk. “Zo houden we iedereen betrokken en up-to-date en kunnen we zelf ons werk ook telkens weer een beetje beter doen.”

Twintig adviseurs

Er zijn ongeveer twintig adviseurs die in opdracht van project Leren verbeteren scholen begeleid
en bij hun verbeterproces. Naast hun werkzaamheden voor Leren verbeteren voeren deze adviseurs ook veel andere ondersteunings
rajecten uit, als zelfstandig adviseur of in dienst van een (onderwijs)adviesbureau. Wilt u ondersteuning door een adviseur aanvragen? Neem dan alstublieft contact met ons op.

Wilt u weten wie onze adviseurs zijn? Klik dan op onderstaande groepsfoto.

Klik op de foto voor de namen van de adviseurs

 

 

 

 

 

Terug naar overzicht
Kwaliteit verbeteren in 6 stappen

Kwaliteit verbeteren in 6 stappen

In zes concrete stappen werkt u aan het verbeteren van opbrengsten en onderwijskwaliteit. Hierbij is niet alleen aandacht voor wat scholen kunnen doen om de onderwijskwaliteit te verbeteren, maar vooral ook
met wie en hoe.

Ga zelf aan de slag met ons materiaal

Brochures

Gebruik de handige brochures en praktische waaiers uit ons informatiepakket en laat u inspireren door de praktijkervaringen in diverse artikelen

Direct inzicht in de stand van zaken

Urgentiemeter

Deze meter geeft u een prognose van het komend inspectieoordeel, het urgentiebesef en de actiegerichtheid van uw school. Zijn de juiste ingrediënten in huis om een kwalitatief gezonde school te blijven of te worden?